Pesä Ysien kauden kotiavaus tuotti heti kolme pistettä, kun joukkue kaatoi Alajärven Ankkurit suoraan 2-0 (6-2, 4-2) lukemin.
Ysit laittoi heti ottelun aluksi juoksurallin päälle, sillä joukkue järjesteli heti kärjestä ajolähdön. Ensimmäinen kotiutusyritys päättyi paloon, mutta Piitu Saarisen lyönti polttolinjaan sirvahti Alajärven ulkokentän räpylästä ja Lotta Anttonen sai tuoda avausjuoksun.
Viidentenä lyöneen Aleksandra Latvalan vuorolla pelinjohtaja Joona Lankinen iski merkin päälle kahdesti ja vimpeliläinen Latvala teki työtä käskettyä. Ensin kotiin kirmasi Roosa Örså ja seuraavalla lyönnillä Elina Muurman.
Kun vielä Joanna Paukkunen kotiutti Saarisen, niin Ysit johti avausvuoron jälkeen 4-0.
Ankkureiden peli hieman lamaantui Ysien salama-alusta, mutta toisessa vuorossa vierailijatkin saivat pelistä hieman kiinni. Latvalan viedessä Ysit taas kerran kolmen juoksun päähän vierailijat saivat harhaheitolla tilaisuuden kaventaa ja Tanja Tuomela toi kavennuksen.
Viisi juoksua ottelussa takonut Saarinen lopetti vieraiden avausjakson pyristelyn iskemällä päätösvuorossa loppulukemat 6-2.
Ankkurit tuli toisella jaksolle selvästi lataantuneena, mutta yhtä juoksua enempää vieraiden rynnistys ei tuottanut. Toiseen vuoroon nähtiin ottelun ratkaisu, kun Saarinen iski pallon kolmosjatkeelta aina kentän kulmaukseen saakka ja kiersi kauden ensimmäisen kunnarin. Saarisen edellä juoksun nimiinsä saivat Örså ja Muurman.
Ysien ulkokenttä piti lopulta Alajärven aisoissa, vaikka viimeisenä lyöjänä mailan varteen astellut Elli Kangas iskikin kavennuksen ottelun lopuksi.
